Campagnes die overtuigen

Daar waar de kandidaat zich bevindt

De voordelen van digitaal rekruteren

1
Desk Research
5
Maandelijkse rapportage
4
Campagne
3
Concept & Content
2
Plan van Aanpak

Aan de slag met digitale rekruteringscampagnes

1. Desk Research

Meteen van start gaan heeft in een rekruteringscampagne geen zin. We starten met doelgroeponderzoek waar we jullie input combineren met online research. Waar bevinden ze zich? Wat zijn hun noden? Waarom zouden ze bij jullie moeten komen werken? Op welke kanalen bevinden ze zich?

We duiken ook graag in jullie data. Hebben jullie vandaag al voldoende bereik en solliciteren ze gewoon (nog) niet? Welke stappen hebben jullie al ondernomen? 

Met die info maken we een Plan van Aanpak op. 

2. Plan van Aanpak

Met al deze informatie maken we een plan van aanpak op. We denken daarbij even omgekeerd:

  • Hoeveel hires hebben jullie nodig?
  • Wat is het solliciatieratio?
  • Hoeveel mensen moeten we dan op de website krijgen?
  • Hoeveel mediabudget hebben we dan nodig om hen te bereiken?

Samen gaan we op zoek naar die cijfers en maken we een plan met kanaalkeuzes en budgetten.

3. Concept & Content

Time to get creative!

Om impact te maken moet je opvallen. Ligt er al een tof concept en hebben jullie al een sterke branding? Top!

Moet die nog gecreëerd worden? Nog beter, want wij doen niets liever! Samen met onze – of jouw – partner zorgen we voor een nieuw concept met advertenties op maat. Daarmee adverteren we op verschillende kanalen zodat we de juiste kandidaten kunnen overtuigen.

4. Campagne

En dan kruipen wij achter onze computers. We zetten campagnes op, via sociale media, SEA, jobboards of bijvoorbeeld via schermen in het straatbeeld. Allemaal met hetzelfde doel: De beste kandidaten naar jouw vacatures krijgen om te solliciteren.

Die campagnes sturen we constant met als doel: betere instroom en minder werk voor je recruiters!

5. Maandelijkse Rapportagemeeting

In onze advertentie- en analyticsaccounts zien wij cijfers. Die zeggen natuurlijk niet alles. 30 Sollicitaties op een week op 1 vacature? Super tof! Tenzij de kwaliteit niet goed is natuurlijk.

Daarom zitten we graag elke maand met jullie samen om de campagnes te bespreken. We delen transparant alle cijfers, budgetten en learnings, en nemen jullie mee in wat we gedaan hebben en nog gaan doen. Zo maken we elkaar slimmer en vinden we de beste mensen voor jouw organisatie.

Eens proeven van digitaal rekruteren?

Doelgerichte performance marketing

Via zoekadvertenties op Google, vacatureposts op jobboards of advertenties op Facebook en Instagram brengen we op de meest kost-effciente manier de beste kandidaten naar jouw vacatures.

Je employer brand in de kijker

Jouw werkgeversmerk naar buiten brengen? We zoeken de beste kanalen en verspreiden jullie prachtige visuals en inspirerende boodschappen op de juiste plekken.

Speciale verzoekjes?

Past jouw concept perfect op TikTok, of is er binnenkort een grote jobbeurs en wil je jouw advertenties zeer gericht aan alle bezoekers laten zien? We vinden een oplossing voor al je vragen.

Deze bedrijven gingen je voor

Campagnes in cijfers

100+

Campagnes
opgezet

6

Straffe Performance
Marketeers

€ 2

Laagst behaalde
kost per sollicitatie

Meer weten over digitale campagnes? Lees onze blog

Hoe doe je aan duurzaam rekruteren?

Rekruteren in de arbeidsmarkt vandaag wordt vaak herleid tot vechten tegen de bierkaai en per definitie wordt de blik dan al meer op het hier en nu gericht.
Recruitment campagne, Jobsite

Video Recruitment: Hoe Maak je Effectieve Wervingsvideo’s?

Video recruitment is een krachtige tool geworden in de moderne wervingsprocessen. Hoe je dat doet? Dat lees je in deze blog
Recruitment campagne

Future tech in recruitment

Technologie biedt tal van mogelijkheden, ook in rekrutering. Ai en VR worden bijvoorbeeld vandaag al ingezet. Lees hier hoe.
Recruitment campagne

Rekruteringscampagnes FAQ

Dat hangt af van je doelgroep en je content. Heb je toffe video’s en zoek je jonge mensen? Dan is TikTok misschien wel iets voor jullie. Wil je vooral goed kunnen targetten en professioneel overkomen? Dan kijk je misschien beter naar Linkedin. Maar je kan bijvoorbeeld ook rechtstreeks naar scholen stappen, mailings uitsturen naar studenten TSO en BSO of een video maken voor TV reclame. Of al eens gedacht aan een auditieve reclame op Spotify of de radio? Samen gaan we op onderzoek uit en maken we de meest kost-efficiënte beslissing.

Zeer veel rekruteringskantoren zijn verschrikkelijk duur en contacteren lukraak profielen om hen van jullie jobs te overtuigen. Die mensen hebben dus niet zelf voor jullie gekozen. Dat kan beter en vooral een pak goedkoper. Voor de prijs van 1 technieker via zo’n kantoor, vinden wij er soms wel 15! En dat met reclame vanuit jullie branding. Veel duurzamer dus.

Door letterlijk reclame te maken voor je job en je werkgeversmerk trek je niet alleen nu meer mensen aan, maar gaan kandidaten je ook in de toekomst nog (her)kennen. Je instroom wordt dus ook op een duurzame manier kwalitatiever.

Hiervoor kan je bij ons ook terecht

Karima Neveu

Operations Manager

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Laure Borremans

Digital Recruitment Marketeer
Namasté! Als Laure niet op haar surfplank of yogamat staat, dan vind je haar achter haar computer om campagnes te optimaliseren, creatieve teksten te schrijven of zich bij te scholen in grafische vormgeving. Ze kan terugblikken op meer dan 5 jaar ervaring in social campaigns, content creation, marketing automation en e-mail marketing.
Likes
Dislikes

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketer, waarvan 3 jaar in digital recruitment marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet aan het werk is, vind je haar terug op een karting track of in de Turkse les. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Likes
Dislikes

Jules Giroulle

Digital Recruitment Marketeer
Jules besloot om na zijn studies TEW zich verder te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. Bij Doorstep is hij meestal in de weer met de setups en optimalisaties van campagnes. Je kan hem herkennen aan het vibend geknik als hij zijn earpods in heeft. In zijn vrije tijd is hij praktisch altijd terug te vinden op het hockeyveld, ofwel als coach van het universitaire team, ofwel als speler bij Hoegaarden.
Likes
Dislikes

Jan-Bart Cassimon

Zaakvoerder

Zijn ouders konden niet kiezen, wij zeggen eigenlijk gewoon JB. Hij zorgt voor de avontuurlijke toets in het bedrijf. Na 2,5 jaar in Barcelona wonen en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug naar België gekomen om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.

Bob van de Voorde

Zaakvoerder

Het liefst van al lost Bob gewoon puzzels op. Een probleem om te ontleden en te bedenken hoe we dat probleem kunnen oplossen, ja dan maak je Bob blij. Die strategische vraagstukken oplossen doet hij ondertussen reeds 8 jaar lang, eerst bij Insilencio, full-service employer branding agency. Om van daaruit in 2021 samen met Jan-Bart, Yannick & Tom Doorstep op te richten.

Likes
Dislikes