Campagnes die overtuigen

Daar waar de kandidaat zich bevindt

De voordelen van digitaal rekruteren

1
Desk Research
5
Maandelijkse rapportage
4
Campagne
3
Concept & Content
2
Plan van Aanpak

Aan de slag met digitale rekruteringscampagnes

1. Desk Research

Meteen van start gaan heeft in een rekruteringscampagne geen zin. We starten met doelgroeponderzoek waar we jullie input combineren met online research. Waar bevinden ze zich? Wat zijn hun noden? Waarom zouden ze bij jullie moeten komen werken? Op welke kanalen bevinden ze zich?

We duiken ook graag in jullie data. Hebben jullie vandaag al voldoende bereik en solliciteren ze gewoon (nog) niet? Welke stappen hebben jullie al ondernomen? 

Met die info maken we een Plan van Aanpak op. 

2. Plan van Aanpak

Met al deze informatie maken we een plan van aanpak op. We denken daarbij even omgekeerd:

  • Hoeveel hires hebben jullie nodig?
  • Wat is het solliciatieratio?
  • Hoeveel mensen moeten we dan op de website krijgen?
  • Hoeveel mediabudget hebben we dan nodig om hen te bereiken?

Samen gaan we op zoek naar die cijfers en maken we een plan met kanaalkeuzes en budgetten.

3. Concept & Content

Time to get creative!

Om impact te maken moet je opvallen. Ligt er al een tof concept en hebben jullie al een sterke branding? Top!

Moet die nog gecreëerd worden? Nog beter, want wij doen niets liever! Samen met onze – of jouw – partner zorgen we voor een nieuw concept met advertenties op maat. Daarmee adverteren we op verschillende kanalen zodat we de juiste kandidaten kunnen overtuigen.

4. Campagne

En dan kruipen wij achter onze computers. We zetten campagnes op, via sociale media, SEA, jobboards of bijvoorbeeld via schermen in het straatbeeld. Allemaal met hetzelfde doel: De beste kandidaten naar jouw vacatures krijgen om te solliciteren.

Die campagnes sturen we constant met als doel: betere instroom en minder werk voor je recruiters!

5. Maandelijkse Rapportagemeeting

In onze advertentie- en analyticsaccounts zien wij cijfers. Die zeggen natuurlijk niet alles. 30 Sollicitaties op een week op 1 vacature? Super tof! Tenzij de kwaliteit niet goed is natuurlijk.

Daarom zitten we graag elke maand met jullie samen om de campagnes te bespreken. We delen transparant alle cijfers, budgetten en learnings, en nemen jullie mee in wat we gedaan hebben en nog gaan doen. Zo maken we elkaar slimmer en vinden we de beste mensen voor jouw organisatie.

Eens proeven van digitaal rekruteren?

Doelgerichte performance marketing

Via zoekadvertenties op Google, vacatureposts op jobboards of advertenties op Facebook en Instagram brengen we op de meest kost-effciente manier de beste kandidaten naar jouw vacatures.

Je employer brand in de kijker

Jouw werkgeversmerk naar buiten brengen? We zoeken de beste kanalen en verspreiden jullie prachtige visuals en inspirerende boodschappen op de juiste plekken.

Speciale verzoekjes?

Past jouw concept perfect op TikTok, of is er binnenkort een grote jobbeurs en wil je jouw advertenties zeer gericht aan alle bezoekers laten zien? We vinden een oplossing voor al je vragen.

Deze bedrijven gingen je voor

Campagnes in cijfers

100+

Campagnes
opgezet

6

Straffe Performance
Marketeers

€ 2

Laagst behaalde
kost per sollicitatie

Meer weten over digitale campagnes? Lees onze blog

Hoe doe je aan duurzaam rekruteren?

Rekruteren in de arbeidsmarkt vandaag wordt vaak herleid tot vechten tegen de bierkaai en per definitie wordt de blik dan al meer op het hier en nu gericht.
Recruitment campagne, Jobsite

Sociale media inzetten voor je rekrutering

Dankzij de kracht van sociale media in rekrutering bereik je niet alleen meer, maar ook betere, latent-werkzoekende kandidaten.
Recruitment campagne, HR Data & Analytics

Waarom je job posten op Indeed?

Indeed is een van de grootste en meest bezochte jobboards wereldwijd. Waarom jij het zou moeten gebruiken? Dat lees je in onze blog
Recruitment campagne

Rekruteringscampagnes FAQ

Dat hangt af van je doelgroep en je content. Heb je toffe video’s en zoek je jonge mensen? Dan is TikTok misschien wel iets voor jullie. Wil je vooral goed kunnen targetten en professioneel overkomen? Dan kijk je misschien beter naar Linkedin. Maar je kan bijvoorbeeld ook rechtstreeks naar scholen stappen, mailings uitsturen naar studenten TSO en BSO of een video maken voor TV reclame. Of al eens gedacht aan een auditieve reclame op Spotify of de radio? Samen gaan we op onderzoek uit en maken we de meest kost-efficiënte beslissing.

Zeer veel rekruteringskantoren zijn verschrikkelijk duur en contacteren lukraak profielen om hen van jullie jobs te overtuigen. Die mensen hebben dus niet zelf voor jullie gekozen. Dat kan beter en vooral een pak goedkoper. Voor de prijs van 1 technieker via zo’n kantoor, vinden wij er soms wel 15! En dat met reclame vanuit jullie branding. Veel duurzamer dus.

Door letterlijk reclame te maken voor je job en je werkgeversmerk trek je niet alleen nu meer mensen aan, maar gaan kandidaten je ook in de toekomst nog (her)kennen. Je instroom wordt dus ook op een duurzame manier kwalitatiever.

Hiervoor kan je bij ons ook terecht

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.