Sectoronderzoek

Hoe digitaal rekruteert de vlaamse zorgsector?

We namen de zorgsector onder de loep en geven tips & tricks mee hoe de zorgsector zich verder kan professionaliseren.

85%

Was actief aan het rekruteren via posts op sociale media

3

Bedrijven maakten nog geen gebruik van Google Analytics om inzicht te krijgen in hun websitedata.

21

zorgbedrijven werden onderzocht

Waarom applaus om 20u niet volstaat om het personeelstekort op te vangen in de zorgsector

De zorgcrisis heeft getoond hoe weerbaar het zorgpersoneel wel niet is wanneer het water hoog aan de lippen staat. Maar tegelijkertijd werd ook de vinger op de wonde gelegd: er is al lang een structureel tekort aan zorgpersoneel.

Het is vaak in een crisis dat je gedwongen wordt om de platgetreden paden te verlaten om iets nieuws te doen. Dat was ook onze hypothese voor dit onderzoek: “Kan de zorgook op een andere manier rekruteren?”

Net zoals in alle sectoren is de tijd meer dan rijp om te digitaliseren. En dus ook de rekrutering.
Daarom gingen wij op onderzoek uit.

Kom het te weten in ons rapport over de zorgsector

Vlaamse zorgsector

Hoe staat de sector ervoor?

Laat je gegevens na en download ons rapport over de zorgsector. We sturen je enkel relevante info die je graag ontvangt!


Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.