Staande ovatie voor de luchtdirigenten

Hoe we met een opvallende visuele aanpak het aantal relevante kandidaten de lucht inkregen.

15.000

Bezoekers

509

Inschrijvingen

80%

Door de eerste testen

De vraag

De Bestemming

Heb je jezelf ooit al eens afgevraagd hoe piloten weten wanneer ze mogen opstijgen en landen? Of met wie ze communiceren wanneer ze niet onduidelijk brabbelen over het weer of aankomsttijd? Dat zijn de luchtverkeersleiders van Skeyes. Met hun constante focus zorgen zij voor een veilig luchtruim van België en Groothertogdom Luxemburg. En dat dag en nacht voor jaarlijks meer dan 1 miljoen vliegbewegingen. Hou die maar eens allemaal in de maat!

Geen evidente job dus en ook geen job waar veel mensen meteen aan denken als ze de schoolbanken verlaten. Daarnaast moet je verschillende toelatingsproeven uitvoeren en krijg je een opleiding van 2 jaar. Om dit haalbaar te houden, organiseert Skeyes 2 keer per jaar een inschrijvingsmoment. Een niche job én een korte periode om te solliciteren? Daar heb je een opvallende aanpak voor nodig.

De aanpak

De Reis

Zoals veel ideeën, begon het ook bij ons met een (v)luchtige brainstorm. Hoe kunnen we duidelijk maken wat een luchtverkeersleider doet? Is er een ander beroep waarmee we kunnen vergelijken? Een dirigent misschien? Want net zoals een dirigent moet een luchtverkeersleider leiden, een goed overzicht kunnen houden en kunnen multitasken. Ze begeleiden de vliegtuigen alsof het een echt orkest is. Dat idee klonk als muziek in onze oren!

Samen met Contentom organiseerden we een fotoshoot in de controletoren (bucketlist checked!) en creëerden we opvallende advertenties waarmee we duidelijk de juiste snaar raakten bij de kandidaten.

Het resultaat

Succesvolle landing!

Het liedje was duidelijk nog niet uitgezongen, want we gingen meteen aan de slag voor een nieuwe inschrijvingsperiode. Het sterke concept werd behouden en werd verder uitgebreid met audio ads op digitale radio en podcasts, video ads op Tiktok en advertenties met een extra focus op duurzaamheid en inclusiviteit. Skeyes zelf organiseerde dan weer een jobcafé waar geïnteresseerden de job eens van dichtbij konden beleven.
Zelfs Mozart had het niet beter kunnen componeren!

15.000

Bezoekers

Via de campagne hebben 15.000 bezoekers de website van Skeyes gevonden.

509

Inschrijvingen

509 mensen hebben zich ingeschreven voor de
toelatingsproeven.

80%

Door na de toelantingstesten

Na een eerste screening zijn 80% van de kandidaten doorgegaan naar het eerste deel van de toelatingstesten.

Ook zin in zo'n succesvolle reis?

Boek hieronder een call met Jan-bart om je vraag te bespreken. Dan kijken we samen als we je kunnen helpen!

Glenn Goovaerts

Recruitment marketing Strateeg

Datagedreven, macrostrategie en veel testen. Dat is Glenn als het op werkvlak aankomt. Als mens is hij funny, mensgericht en altijd op reis. Glenn heeft jaren agency ervaring en bekijkt het leven door een roze bril. Dat vat hem wel samen. Wat moet je er nog over weten? Als een échte “classic white girl” speelt hij graag padel, kruipt hij graag vroeg in zijn bed en stelt hij alles in vraag.

Likes
Dislikes

Aster Mesaus

Digital Recruitment Marketeer

Na haar studies TEW besloot Aster haar passie voor digitale marketing verder te ontwikkelen tijdens een postgraduaat in Digital Marketing Communication. Na haar stage, startte ze bij Doorstep als Digital Recruitment Marketeer, klaar om de theorie in de praktijk te brengen.  Buiten het werk vind je Aster vaak in de keuken, waar ze haar passie voor bakken uitleeft, of aan tafel met vrienden voor een goed gezelschapsspel. Daarnaast houdt ze van reizen, hoe verder hoe liever.

Likes
Dislikes

Karima Neveu

Operations Manager

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Laure Borremans

Digital Recruitment Marketeer
Namasté! Als Laure niet op haar surfplank of yogamat staat, dan vind je haar achter haar computer om campagnes te optimaliseren, creatieve teksten te schrijven of zich bij te scholen in grafische vormgeving. Ze kan terugblikken op meer dan 5 jaar ervaring in social campaigns, content creation, marketing automation en e-mail marketing.
Likes
Dislikes

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketer, waarvan 3 jaar in digital recruitment marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet aan het werk is, vind je haar terug op een karting track of in de Turkse les. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Likes
Dislikes

Jules Giroulle

Digital Recruitment Marketeer
Jules besloot om na zijn studies TEW zich verder te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. Bij Doorstep is hij meestal in de weer met de setups en optimalisaties van campagnes. Je kan hem herkennen aan het vibend geknik als hij zijn earpods in heeft. In zijn vrije tijd is hij praktisch altijd terug te vinden op het hockeyveld, ofwel als coach van het universitaire team, ofwel als speler bij Hoegaarden.
Likes
Dislikes

Jan-Bart Cassimon

Zaakvoerder

Zijn ouders konden niet kiezen, wij zeggen eigenlijk gewoon JB. Hij zorgt voor de avontuurlijke toets in het bedrijf. Na 2,5 jaar in Barcelona wonen en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug naar België gekomen om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.

Bob van de Voorde

Zaakvoerder

Het liefst van al lost Bob gewoon puzzels op. Een probleem om te ontleden en te bedenken hoe we dat probleem kunnen oplossen, ja dan maak je Bob blij. Die strategische vraagstukken oplossen doet hij ondertussen reeds 8 jaar lang, eerst bij Insilencio, full-service employer branding agency. Om van daaruit in 2021 samen met Jan-Bart, Yannick & Tom Doorstep op te richten.

Likes
Dislikes