Met de bus naar de Hansea Academy!

Hoe Hansea nieuwe chauffeurs bereikt door hen te helpen bij het behalen van hun rijbewijs

690

Inschrijvingen

€ 13,81

Kost per inschrijving

9

Locaties

DE CHALLENGE

Gezocht: 600 nieuwe buschauffeurs

Met die stevige uitdaging kwamen de vrienden van Hansea tot bij ons. En dat tegen eind juni. Hun groei trekt zich door, en dus moeten de bussen gevuld geraken. 

De campagnes werden snel weer opgezet, maar we wisten al snel dat dat niet voldoende ging zijn. We moesten méér doen. Op zoek naar een volledig nieuwe doelgroep: mensen zonder rijbewijs D.

 

Tot dan een doelgroep die we nog niet aanspraken. Had je geen rijbewijs D? Sorry, dan kon je niet als Buschauffeur aan de slag. En zo waren er véél. 

Uit vorige campagnes wisten we dat daardoor ongeveer 15% van de kandidaten het sollicitatieformulier net bij die vraag verliet. Da’s een hele hoop.

 

Maar moest dat wel zo zijn? Was daar echt niets op te vinden? Natuurlijk wel. Dan leiden we die mensen toch gewoon zélf op?

De Academy

Fluostiften klaar? En actie!

De eerste drempel tot buschauffeur weghalen, daar draaide het om. No Rijbewijs D? No problem! In plaats van hen te weren, helpen we hen nu met het behalen van hun rijbewijs.

 

De opleidingsformule was flexibel: kandidaten konden kiezen voor een voltijds traject, of de opleiding combineren met hun huidige job. Wie slaagde voor de medische keuring, kon rekenen op een pakket van 20 uur praktijklessen, begeleiding bij theorie en examens, én een terugbetaling van de examenkosten.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, hé? Allemaal op maat van de kandidaat.

Banners van Hansea
Advertentie van hansea met als tekst "Met een grote bus rijden was altijd mijn droom"

Onze aanpak

Vol goede moed naar het examen

De opleidingsformule was uitgewerkt en dan konden onze campaign managers aan de slag.

Ondertussen is onze samenwerking met Hansea over de jaren heen geëvolueerd tot een goed geoliede machine. Naast eerdere rekruteringscampagnes, bouwden we onlangs ook mee aan de rebranding, de nieuwe jobsite en een employer branding campagne.

Tijd om deze eerder bereikte kandidaten verder door de funnel te leiden. Want je weet het ondertussen waarschijnlijk al wel: we ❤️ funnels.

Via een brede kanalenmix bereikten we mensen in de 9 regio’s waar de academy gevolgd kon worden.

Daarnaast gingen we ook terug in contact met sollicitanten die het afgelopen jaar hadden gesolliciteerd maar niet in aanmerking kwamen wegens gebrek aan rijbewijs D. Klinkt mega logisch, maar wordt heel vaak gemist!

En dat werkte. Na amper een maand kon de eerste regio al uit campagne gehaald worden wegens volzet. En niet veel later volgde de rest. Na 690 inschrijvingen werd de academy tijdelijk afgesloten. Wauw!

10/10 en een kus van de juf

Tijd voor de cijfers

Wat doe je als je rekruteringsnood zo hoog is, maar je de juiste kandidaten niet vindt? Dan leid je ze zelf op!

Samen met Hansea bewezen we met deze campagne dat een goed uitgewerkt opleidingstraject, gekoppeld aan een slimme online wervingsstrategie, het verschil maakt voor zowel werkgever als kandidaat!

690

Inschrijvingen

De campagne werd enorm goed onthaald. Doordat we niet alleen de online kanalen gebruikten, maar ook konden terugvallen op een grote lijst sollicitanten die vroeger niet aan de vereisten voldeden, was de academy in no-time gevuld.

€ 13,82

Kost per inschrijving

Dankzij de duidelijke boodschappen en het unieke concept konden we de kost per inschrijving enorm laag houden. Nog geen € 14 aan mediakost per ingeschreven kandidaat!

9

Locaties

De Academy leeft! Waar de ene locatie hem sluit omdat ze genoeg kandidaten heeft, start de volgende locatie met een nieuwe opleiding. Vanaf nu is de Hansea Academy een vast onderdeel van onze wervingsstrategie.

Wat vindt de klant?

Tom De Craecker

Deze quote komt er nog aan!

Tom De Craecker

Zaakvoerder bij De Craecker Matrijzen

Wat vindt Doorstep?

Hoe fantastisch om met een organisatie te werken die ook buiten de standaard rekruteringsmethodes kan denken, en ons daar dan ook nog eens bij betrekt! Het daagt ons uit en geeft ons ook ruimte om mee te groeien.

Jan-Bart

CO-FOUNDER DOORSTEP

Ook een 10 op je rekruteringsexamen?

Neem snel contact met ons op en we gaan voor jou aan de slag!

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.