2 Nieuwe vakmensen voor De craecker Matrijzen

Op zoek naar 2 mensen die uit het juiste metaal gesneden zijn.

1.600

Website bezoekers

28

Sollicitaties

2

Hires

DE CHALLENGE

Geen gemakkelijke opdracht

Elk bedrijf dat met technische mensen werkt weet het: Zij zijn het goud van deze arbeidsmarkt. Ontzettend moeilijk te vinden en daardoor vaak nog moeilijker te houden.

Bij De Craecker Matrijzen zijn ze niet zomaar op zoek naar techniekers. Ze werken er met specifieke CAD-CAM software en uiterst precieze meetapparatuur om matrijzen te maken (we moesten zelf ook even opzoeken wat dat nu juist was, maar wat interessant!).

Om de grote vraag op te vangen waren ze dus op zoek naar CNC-frezer en een medewerker voor de montage. En om geen 10-duizenden euro’s te betalen aan rekruteringskantoren klopten ze daarom bij ons aan om een rekruteringscampagne op te zetten.

ONZE AANPAK

En nu... gaan we frezen!

Welke stappen ondernamen we?

  • Hun Employer Brandingpartner Insilencio deed een aantal interne intakes om de klant zo goed mogelijk te leren kennen
  • Van daaruit werd een nieuwe vacaturetekst geschreven
  • We organiseerden een fotoshoot om up-to-date beelden te hebben van de medewerkers en werkplek
  • Het sollicitatieproces werd aan de website toegevoegd om die info transparant naar de kandidaat mee te geven
  • We zorgden ervoor dat alles goed werd doorgemeten in Google Analytics zodat zowel wij als Tom, de zaakvoerder van De Craecker Matrijzen, inzicht kregen in aantal websitebezoekers en sollicitanten
De Craecker Matrijzen
De Craecker Matrijzen jobadvertentie

MISSION ACCOMPLISHED

Een rekruteringscampagne met resultaat

Via een goed getargete digitale campagne gingen we op zoek naar de beste profielen. We kozen voor een mix van Facebook, Instagram en Google om hen via toffe advertenties naar de nieuwe vacatures te sturen.

Dankzij de Google zoekadvertenties kwamen we bovenaan in de zoekresultaten elke keer iemand in de regio op zoek ging naar een nieuwe job als bijvoorbeeld CNC frezer.

Facebook en Instagram zorgden er dan weer voor dat we via leuke beelden ook latent-werkzoekenden konden aanspreken. Na een klik op die ads kwamen ze dan op de vacatures terecht, waar solliciteren gemakkelijker was dan ooit.

En dan was het aan Tom. Hij nam persoonlijk contact op met alle kandidaten om de beste fit eruit te kiezen.

 

Wat bleek? De kwaliteit was top! Zo werden de 2 openstaande vacatures in no time ingevuld!

De Craecker Matrijzen

DE RESULTATEN IN CIJFERS

Tijd voor de cijfers

De 2 openstaande vacatures ingevuld, dan zijn wij weer content! Hier zijn de cijfers van onze campagne:

1600

Websitebezoekers

Ons doel in deze campagne was vooral zo gericht mogelijk te werken. We wilden dus bewust niet extreem veel méér, maar vooral betere kandidaten naar de website lokken.

28

Sollicitaties

Dankzij goed opgezette tracking konden we doormeten hoeveel mensen de sollicitatie gestart hebben en wie ze ook effectief afmaakt. Uiteindelijk kregen we 28 sollicitaties binnen.

2

Ingevulde vacatures

Beide vacatures werden ingevuld. Top nieuws! Wij blij, zij blij. Great succes!

Wat vindt de klant?

Tom De Craecker

Deze quote komt er nog aan!

Tom De Craecker

Zaakvoerder bij De Craecker Matrijzen

Wat vindt Doorstep?

Het is heel fijn om rechtstreeks in contact te staan met de zaakvoerder. Dat maakt dat we veel sneller kunnen schakelen en de campagne voortdurend bij kunnen sturen. Een zeer fijne campagne!

Jan-Bart

CO-FOUNDER DOORSTEP

Ook energie gekregen om van start te gaan?

Neem snel contact met ons op en we gaan voor jou aan de slag!

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.