Het warme wervingsverhaal van Stichting M.M. Delacroix

Hoe gerichte recruitment marketing 10 zorgzame matches opleverde

€2859

Mediakost

24

Kwalitatieve sollicitaties

10

Hires

DE CHALLENGE

Personeelstekort in de zorg

In een wereld waar personeelstekorten de zorg overschaduwen, blijft Stichting M.M. Delacroix doen wat ze altijd al deden: bewoners een echte thuis geven. Voor mensen met een verstandelijke beperking of NAH is dat geen evidentie. Dat vraagt om medewerkers met meer dan enkel ervaring – mensen met eindeloos geduld, oprechte toewijding en een groot hart.

Maar net dat profiel is erg zeldzaam. De traditionele rekruteringsaanpak brengt dan ook weinig respons. Stichting M.M. Delacroix zocht een partner die niet alleen de juiste mensen kon bereiken, maar hen ook écht kon overtuigen.

ONZE AANPAK

Challenge accepted

Voor de content maakten we gebruik van advertenties en een concept uit een vorige campagne die we samen met Insilencio al eens deden. Toen werden advertenties ontwikkeld waar het menselijk aspect centraal staat – net zoals Stichting M.M. Delacroix dat zelf ook doet. Geen afstandelijke, onpersoonlijke jobadvertenties, maar warme verhalen. We gingen op zoek naar het kloppend hart van het werk bij Delacroix. En dat vonden we in beelden waarin bewoners lachen, bloeien en zich thuis voelen; waarin we de oprechte connectie zien tussen zorgverlener en bewoner. Die beelden vormden de kern van onze digitale campagne. Menselijk. Echt. Dichtbij.

We hebben bewust ingezet op een full-funnel aanpak via:

  • META-advertenties (voor het grote bereik én gerichte targeting)
  • Google Search (voor wie al op zoek was naar zinvol werk)
  • Google Display (voor subtiele maar krachtige zichtbaarheid in de oriëntatiefase)
Stichting Delacroix recruitment ad Doorstep 1
Stichting Delacroix recruitment ad Doorstep 1

MISSION ACCOMPLISHED

Batterijen opgeladen!

De campagne liep over een periode van 2 maanden en leverde een bijzonder rendement op:

  • 24 relevante sollicitaties
  • 10 effectieve aanwervingen
  • € 2.850 mediakost

Een mediakost van ongeveer € 100 per afgewerkte sollicitatie en nog geen € 300 per hire, dat zijn cijfers die ons écht gelukkig maken (en die we eerlijk gezegd ook niet vaak zien). Wat deze resultaten nog sterker maakt? Ook in de maanden na de campagnewave zagen we een uplift van wel 40% in sollicitaties. Bovendien bevestigde Stichting M.M. Delacroix dat het ging om kwalitatieve profielen die perfect aansluiten bij hun unieke zorgcontext.

DE RESULTATEN IN CIJFERS

Data speaks louder than words

De campagne liep over een periode van 2 maanden en leverde een bijzonder rendement op:

24

Relevante sollicitaties

Dat we geen 100en sollicitanten gingen doorsturen wisten we vanaf het begin. En dat was ook niet het doel. We hebben ons daarom in onze boodschappen bewust gericht op mensen die zich aangesproken voelen. En zo blijkt!

10

Effectieve aanwervingen

10 aanwervingen op 24 sollicitaties. Wie kan dat nog zeggen?

€ 2.850

Mediabudget

En vooral, echt niet veel budget uitgegeven. Snel gerekend (delen door 10 kunnen we gelukkig nog nét) zitten we op 285 euro per hire. Volledig met eigen Stichting M.M. Delacroix-branding en marketing. Leer daar maar eens van, rekruteringskantoren! 😉

Stichting Delacroix recruitment ad Doorstep 3

Wat vindt de klant?

Nele Struys Stichting Delacroix

“Na een eerder succesvolle samenwerking kozen we voor onze campagne opnieuw voor Doorstep. Hun team komt steeds met een goede voorbereiding, transparante communicatie en creatieve inzichten. Dit resulteert telkens in een opmerkelijk aantal kwalitatieve hires voor onze zorgfuncties.”

Nele Struys

Stichting M.M. Delacroix

Wat vindt Doorstep?

Deze campagne toont hoe digitale marketing ook in de zorgsector het verschil kan maken. Niet door harder te roepen, maar door zachter te raken.

Bij Stichting M.M. Delacroix zoeken ze niet de eerste de beste om vacatures te vullen, maar collega’s die het verschil maken in het leven van anderen. En dat begint bij een eerlijke, warme kennismaking — nog voor die eerste klik op ‘Ik solliciteer’.

Jules

Recruitment marketeer bij DOORSTEP

Ook energie gekregen om van start te gaan?

Neem snel contact met ons op en we gaan voor jou aan de slag!

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.