Skip to main content

To Infinity, And Beyond met DHL

Lees hoe we met gerichte advertenties en een creatieve landingspagina de juiste profielen konden overtuigen

Jezelf ooit afgevraagd hoe het kan dat dat pakje dat je bestelde de volgende dag al op ‘den deurpel’ ligt? Daarin spelen bedrijven als DHL Express een cruciale rol. Zij verdelen en behandelen elke nacht gemakkelijk 200.000 pakketten, om alles zo snel mogelijk bij de eindklant te krijgen.

En daarvoor hebben ze dus heel wat werkkrachten nodig. Niet zomaar werkkrachten, maar nachtwerkers. De instroom zat op zich OK, er waren altijd voldoende kandidaten voor de jobs, maar net omdat het een werkregime is dat niet voor iedereen is weggelegd, haken heel wat new hires binnen het jaar weer af. Heel wat verloren budget en tijd voor zowel DHL als de kandidaat.

Op zoek naar een duidelijk verhaal en een vlotte instroom van niet meer, maar betere kandidaten dus. Insert de tandem van Insilencio en Doorstep!

De aanpak

Het was al snel duidelijk dat we een plek nodig hadden waar kandidaten de juiste informatie terug konden vinden. Een verhaal dat de juiste kandidaten aanspreekt, en genoeg informatie die een deel van onze doelgroep ook wat afschrikt. Zo creëren we geen zondvloed van sollicitanten, maar beginnen alleen de goed geïnformeerde kandidaten aan de sollicitatieprocedure. De twijfelaars krijgen meer tijd om zich op de job voor te bereiden, en anderen beseffen misschien dat er toch meer bij komt kijken dan verwacht en haken af. En dat is zeker geen probleem.

De heilige drievuldigheid

Een sterk en bekend merk

DHL is een sterk merk dat gemakkelijk te linken is met nachtwerk en onze doelgroep.

Dat maakt het voor ons een stuk gemakkelijker. De ervaren nachtwerkers kennen DHL al goed, en dus rest ons vooral nog informatie te geven over de jobinhoud, en minder over de organisatie.

We kregen ook alle ruimte om vanuit onze expertise volledig ons eigen ding te doen. Topklant!

Een duidelijke website

Voor deze campagne hebben we gekozen om een nieuwe mini-website te creëren. Die online plek gaf ons de ruimte om alles volledig vorm te geven volgens het nieuwe concept en hen van de juiste info te voorzien.

Daarnaast hadden we door goede tracking ook altijd zicht op de handelingen van de kandidaten op onze website. Het sollicitatieformulier dat op minder dan een minuut ingevuld is maakt dat je zelfs via je mobiel kan solliciteren.

Een opvallend concept

Bij Insilencio stak een dedicated team de koppen bij elkaar en kwamen ze met een fantastisch concept: de Nachtstronauten. Duidelijk, gelinkt aan de doelgroep en enorm intrigerend.

Dat gaf ons de ruimte om een ijzersterke campagne op te zetten. We brachten verschillende boodschappen en overtuigden kandidaat na kandidaat. En dankzij de input van de klant konden we op basis van kwalitatieve data ook nog bijsturen waar nodig.

Het resultaat

De campagne sloeg meteen aan en dat zien we ook in de resultaten. Na 2 maanden campagne brachten we 9000 potentiële kandidaten naar de nieuwe mini-website gestuurd. Daaruit kwamen maar liefst 377 sollicitaties. 70% daarvan waren ervaren nachtwerkers! En dat alles voor een advertentiebudget van nog geen € 5000. Dat is minder dan €13 per sollicitatie. Fantastische resultaten en een tevreden klant, met dank aan de heilige drievuldigheid!

En voor wie dacht dat € 13 al weinig was: Vandaag draait onze campagne nog steeds op volle toeren. We sluiten 2023 af met een kost per sollicitatie van € 6!

9000

Jobsite bezoekers

We brachten 9000 unieke bezoekers naar de nieuwe mini-website. Voor de number-crunchers: aan een kost per klik van gemiddeld € 0,39.

377

Sollicitaties

377 sollicitaties, waarvan 70% mensen met ervaring in nachtwerk. Da’s pas kwaliteit!

6

kost per sollicitant

Hoewel de kwaliteit primeert, mogen we de prijs natuurlijk nooit uit het oog verliezen. And we clearly didn’t!

We zijn super tevreden van de kandidaten die we via deze campagne over de vloer hebben gekregen. Stuk voor stuk gemotiveerde, ervaren kandidaten, die graag hun carrière willen verderzetten in de nacht bij DHL!

Dieter VandeweyerRecruitment Manager - DHL

We zijn super tevreden van de kandidaten die we via deze campagne over de vloer hebben gekregen. Stuk voor stuk gemotiveerde, ervaren kandidaten, die graag hun carrière willen verderzetten in de nacht bij DHL!

Dieter VandeweyerRecruitment Manager - DHL

Benieuwd hoe we jouw resultaten kunnen lanceren?

Vul dan hieronder een aantal gegevens in en dan contacteren wij je binnen een paar dagen om eens op de koffie te komen.