Recruiter, HR professional, student of digital marketeer? Of gewoon grote interesse in de wereld van Marketing, Employer Branding of HR? Leer je eigen recruitment marketing campagnes klaarzetten en loods meer kwalitatieve kandidaten naar je vacatures met het Doorstep Recruitment Marketing Summer Camp!

Leer van echte experts en doe praktijkervaring op in echte hands-on masterclasses en workshops. Demonstreer je verworven skills tijdens een recruitment hackathon voor échte bedrijven en behaal je Recruitment Marketing certificaat!

Wat leer je tijdens het Summer Camp?

Benieuwd of het iets voor jou is?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Helemaal overtuigd?

What's in it for you?

Hands-on leren

Een mix van workshops, inspiratiesessies en video-learning.

We dompelen je onder in de wereld van Recruitment Marketing. Via talks en workshops leer je niet alleen de theorie, maar ga je er ook écht meteen mee aan de slag. We inspireren je en brengen je skills bij die je in je job meteen kan inzetten. We eindigen ons Summer Camp met een échte case uit de arbeidsmarkt.

Kennismaking agency life & Recruitment Marketing

Ze zeggen wel eens “Voor agency life ben je geboren. Ge zijt ervoor, of ertegen”, en dat kom je alleen maar te weten door het zelf te ervaren. Onze Summer Camp is de uitgelezen kans om 4 eens mee te maken hoe het er aantoe gaat in zo’n agency.

Want op ons kantoor zitten niet 1, niet 2, maar 3 verschillende agencies!

Neem een voorsprong

Na dit Summer Camp ben jij niet alleen hélemaal klaar voor de arbeidsmarkt, je staat ook nog eens 78 stappen voor op de rest.

Want wie kan tijdens de sollicitatie een certificaat Recruitment Marketing boven halen? Jazeker, jij!
En wie kan dat niet? Jazeker, al de rest!

Klets, haal die kandidaten maar binnen!

Eten, drinken, netwerken

En bovenop al die informatie, is er ook gewoon nog eens elke dag een lekkere lunch & ontbijt, staat de drank koud in onze koelkasten en maken we er gewoon een fantastische 4-daagse van. En het belangrijkste: je leert van elkaars ervaringen door samen te werken met peers.

Wie is Doorstep?

Doorstep is een Recruitment Marketing Agency.
Eigenlijk maken wij simpel gezegd reclame voor jobs. Wij zorgen ervoor dat solliciteren gemakkelijk wordt en dat jobsites de juiste info bevatten. Om daarna via sociale mediakanelen via ads de juiste mensen naar de vacatures te sturen.

En dat doen we nu al een aantal jaar voor toffe klanten als Delhaize, Luminus en Alken-Maes.

Summer Camp Praktisch

Hop hop, registreren maar!

Hoe zag de vorige hackathon eruit?

Aertssen Group, Ormit Talent, Evolta

Na 3 dagen vol kennisdeling en workshops is het tijd om die geleerde skills ook écht te gaan inzetten. In 2024 kwamen de mensen van Aertssen Group, Ormit en Evolta live hun case voorleggen aan de deelnemers. En dan was het aan hen!

We bevestigen je nog de bedrijven die deze editie langskomen, maar geven je hier alvast een idee van hoe onze hackathon verloopt:

Je ontvangt een uitgebreide briefing voor een concreet project, rechtstreeks vanuit de klant. Zij zoeken volk, en maken daarvoor een budget vrij.

Op basis van jullie persoonlijkheden splitsen we jullie op in 4 groepen. Samen met een expert bekijken jullie de case en gaan jullie op zoek naar de beste oplossing.

Je werkt samen een plan uit zodat het bedrijf nooit nog zelf op zoek moet naar nieuw volk voor het invullen van hun vacatures.

Je pitcht je idee voor een panel van experts, de klant, en de andere groepen. Gaat jouw campagne binnenkort live?

Wie zijn de trainers?

Jan-Bart Cassimon

Founder Doorstep

Jan-Bart is mede-oprichter van Doorstep. Na 2,5 jaar in Barcelona en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug in België om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency te maken. Hij werkt op projecten voor o.a. voor DHL, KU Leuven en Astra Sweets.

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketeer, waarvan 3 jaar in digital Recruitment Marketing. Ze werkte al voor klanten als TVH, Luminus en Elia.

Tom de Wachter

Spiegelvoorhouder & Soft-skills trainer

Tom haalt zijn energie uit het trainen en coachen van jonge en minder jonge professionals. Hij heeft meer dan 20 jaar vol ervaringen als marketeer, Employer Branding expert, bedrijfsleider en coach in de rugzak. De ideale mix om elke Summer Camp deelnemer tot meer zelfinzicht en zelfvertrouwen te brengen.

Bob van de Voorde

Founder Doorstep

Bob heeft 8 jaar strategische ervaring binnen employer branding & recruitment marketing opgedaan bij toonaangevend agency Insilencio. Met een heel kritische blik neemt hij niets zomaar aan en legt hij de lat dus steeds hoog. Perfectie is wat hem voortstuwt. Samen naar de film of gamen, daar zegt ie niet snel nee tegen. Maar stiekem is hij liefst thuis bij zijn vrouw Ann, dochtertje Hannah en zoontje Vic

Recruitment marketeers bij Doorstep

Schrijf je nu in voor de editie van 2025!

Wil je er zeker bij zijn? Schrijf je dan meteen in!


FAQ

Studenten hebben over het algemeen wat minder middelen dan bedrijven. Om hen een duwtje in de rug te geven hebben we daarom besloten om ons Summer Camp zo goedkoop mogelijk aan te bieden.

Recruitment Marketing is het proces van het aantrekken, betrekken en behouden van gekwalificeerde kandidaten voor openstaande posities binnen een bedrijf met behulp van marketingtechnieken. Ja, dit tekstje is door AI gegenereerd, dat gaat net iets sneller 😉

De arbeidsmarkt verandert constant. En solliciteren is een zeer complexe zaak geworden. Kandidaten worden overspoeld en weten niet waar eerst kijken, en voor bedrijven is het ontzettend moeilijk geworden om eruit te springen. Dankzij Recruitment Marketing kunnen bedrijven duurzaam talentvolle kandidaten aantrekken en warm maken voor hun jobs.

Het Summer Camp is de perfecte leerschool voor iedereen die recruitment marketing in de vingers wil krijgen

Op het einde van het Summer Camp krijg je niet alleen een “schoon papierke”; je hebt vooral enorm veel praktijkervaring opgedaan. Dat zal je helpen om je huidige job nog beter in te vullen. Daarnaast leer je ook tal van mensen kennen, de perfecte plek om op een toffe manier je netwerk uit te breiden! En voor studenten zal deze ervaring zeker van pas komen om er tijdens sollicitatiegesprekken bovenuit te schieten.

Eerlijk? Ja. Als je je inschrijft, verwachten we dat je er elke dag bij bent. Maar geen nood, je zal geen dag willen missen!

No way, José! Wij zorgen voor een lekkere lunch. In het kennismakingsgesprek polsen we sowieso eens naar intoleranties of allergieën. Zo is er zeker voor ieder wat lekkers!

In de kantoren van Doorstep, Insilencio en Pink Piñata. Die zitten dan weer verstopt in het gebouw van BULO, op de Blarenberglaan 6 in Mechelen. Geen nood, we sturen je nog een uitgebreid plan zodat je zeker niet verloren loopt! 

Om het Summer Camp zo persoonlijk mogelijk te maken, nodigen we maximaal tussen de 18 en 20 personen uit.

We vragen alleen dat je gebeten bent door marketing en/of HR. Daarbuiten is iedereen welkom. Ongeacht ervaring, overtuiging of huidskleur. Zelfs wanneer je ananas op je pizza eet of je cornflakes bovenop je melk gooit en niet andersom.

Nee. We verwachten je de volledige vier dagen bij ons op kantoor. Alleen zo kunnen we garanderen dat je alles uit dit Summer Camp zal halen. Want zeg nu eerlijk, wie zit er graag de hele dag naar een scherm te kijken waarop mensen aan het babbelen zijn. Tenzij je een heel seizoen van Suits aan het bingen bent natuurlijk.

Doorstep is een Recruitment Marketing Agency dat werd opgericht in 2021. Start-up vibes dus, met ondertussen toch al een stevige ervaring!

Mustafa Gencoglu

Stagiair Recruitment marketing

Na een tegenslag door corona is Mustafa gestopt met TEW. Hij besloot om in de digitale wereld te duiken. Buiten zijn passie voor graphic design, is hij gedreven door de kracht van online marketing. Helpen, begeleiden en bijsturen doet hij graag. Met een goede input van onderzoek en analyse zal hij bij Doorstep ook zijn steentje bijdragen. Hij staat waanzinnig positief in het leven en houdt in zijn vrije tijd van tekenen en goeie babbeltjes voeren met zijn naasten.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.