Laatstejaarsstudent of net een jaar of 2 aan het werk? Grote interesse in de wereld van Marketing of HR? Neem een voorsprong via het Recruitment Marketing Summer Camp.

Leer van experts en bouw praktijkervaring op tijdens vier interactieve woensdagen in augustus die eindigen in een échte Recruitment Hackathon!

Op deze pagina:

Wat ga je leren tijdens het Summer Camp?

Benieuwd of het iets voor jou is?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Al helemaal overtuigd?

What's in it for me?

Hands-on leren

(wat je op school in’t kort geleerd hebt, ga je hier ook écht doen)

We dompelen je onder in de wereld van Recruitment Marketing. Via talks en workshops leer je niet alleen de theorie, maar ga je er ook écht meteen mee aan de slag. We inspireren je en brengen je skills bij die je in je volgende job meteen in kan zetten. We eindigen ons Summer Camp met een échte case uit de arbeidsmarkt.

Kennismaking agency life + Recruitment Marketing

Ze zeggen wel eens “Voor agency life ben je geboren. Ge zijt ervoor, of ertegen”, en dat kom je alleen maar te weten door het zelf te ervaren. Onze Summer Camp is de uitgelezen kans om 4 dagen door te brengen tussen echte ‘agency people’. 

Want op ons kantoor zitten niet 1, niet 2, maar 3 verschillende agencies!

Neem een voorsprong

Na dit Summer Camp ben jij niet alleen hélemaal klaar voor de arbeidsmarkt, je staat ook nog eens 78 stappen voor op de rest.

Want wie kan tijdens de sollicitatie een certificaat Recruitment Marketing boven halen? Jazeker, jij!
En wie kan dat niet? Jazeker, al de rest!

Klets, die job is binnen!

Eten, drinken, netwerken

En bovenop al die informatie, is er ook gewoon nog eens elke dag een lekkere lunch & ontbijt, staat de drank koud in onze koelkasten en maken we er gewoon een fantastische 4-daagse van. Wie weet kom je van al dat nauw samenwerken wel de liefde van je leven, je nieuwe beste vriend(in) of zelfs toekomstige business partner tegen!

Wie is Doorstep?

Doorstep is een Recruitment Marketing Agency.
Eigenlijk maken wij simpel gezegd reclame voor jobs. Wij zorgen ervoor dat solliciteren gemakkelijk wordt en dat jobsites de juiste info bevatten. Om daarna via sociale mediakanelen via ads de juiste mensen naar de vacatures te sturen.

En dat doen we nu al een aantal jaar voor toffe klanten als Delhaize, Luminus en Alken-Maes.

Summer Camp Praktisch

Hop hop, inschrijven maar!

Hackathon

Na 3 dagen vol kennisdeling en workshops is het tijd om die geleerde skills ook écht te gaan inzetten. De mensen van Aertssen Group en Evolta komen live hun case aan jullie voorleggen. En dan is het aan jullie!

Je ontvangt een uitgebreide briefing voor een concreet project, rechtstreeks vanuit de klant. Zij zoeken volk, en maken daarvoor een budget vrij.

Op basis van jullie persoonlijkheden splitsen we jullie op in 4 groepen. Samen met een expert bekijken jullie de case en gaan jullie op zoek naar de beste oplossing.

Je werkt samen een plan uit zodat het bedrijf nooit nog zelf op zoek moet naar nieuw volk voor het invullen van hun vacatures.

Je pitcht je idee voor een panel van experts, de klant, en de andere groepen. Gaat jouw campagne binnenkort live?

Wie zijn de trainers?

Jan-Bart Cassimon

Founder Doorstep

Jan-Bart is mede-oprichter van Doorstep. Na 2,5 jaar in Barcelona gewoond te hebben en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug in België om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketeer, waarvan 3 jaar in digital Recruitment Marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet achter haar computer zit, vind je haar terug op een karting track. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Stein Peeters

Co-founder T-shaped academy

Stein is een gepassioneerd digitaal marketeer met meer dan 11 jaar ervaring. Hij mixt technische expertise met creatieve marketing. Als een van de drijvende krachten achter T-shaped Academy wapent hij de marketeers van de toekomst met praktische skills. Als hij bergen ziet gaat hij glunderen en hij werkt zich graag in het zweet, het liefst op een basketveld.

Tom de Wachter

Spiegelvoorhouder & Soft-skills trainer

Tom haalt zijn energie uit het trainen en coachen van jonge en minder jonge professionals. Hij heeft meer dan 20 jaar vol ervaringen als marketeer, Employer Branding expert, bedrijfsleider en coach in de rugzak. De ideale mix om elke Summer Camp deelnemer tot meer zelfinzicht en zelfvertrouwen te brengen. 

Bob van de Voorde

Founder Doorstep

Bob heeft 5 jaar strategische ervaring binnen employer branding & recruitment marketing opgedaan bij toonaangevend agency Insilencio. Met een heel kritische blik neemt hij niets zomaar aan en legt hij de lat dus steeds hoog. Perfectie is wat hem voortstuwt. Samen naar de film of gamen, daar zegt ie niet snel nee tegen. Maar stiekem is hij liefst thuis bij zijn vrouw Ann, dochtertje Hannah en zoontje Vic

Karima Neveu

Recruitment Marketing Strateeg

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Inschrijven voor het Summer Camp

Laat hier je gegevens achter en wij contacteren je om jouw inschrijving te vervolledigen. 

Alvast tot in augustus, hé! 👋


FAQ

Recruitment Marketing is het proces van het aantrekken, betrekken en behouden van gekwalificeerde kandidaten voor openstaande posities binnen een bedrijf met behulp van marketingtechnieken. Ja, dit tekstje is door AI gegenereerd, dat gaat net iets sneller 😉

De arbeidsmarkt verandert constant. En solliciteren is een zeer complexe zaak geworden. Kandidaten worden overspoeld en weten niet waar eerst kijken, en voor bedrijven is het ontzettend moeilijk geworden om eruit te springen. Dankzij Recruitment Marketing kunnen bedrijven duurzaam talentvolle kandidaten aantrekken en warm maken voor hun jobs.

Het Summer Camp is de perfecte leerschool voor elke student of net afgestudeerde (+/- 1 jaar ervaring) die sterke interesse toont in de mix tussen marketing en HR.

Op het einde van het Summer Camp krijg je niet alleen een “schoon papierke”; je hebt vooral enorm veel praktijkervaring opgedaan. Die zal je helpen om er tijdens sollicitatiegesprekken bovenuit te schieten of om je huidige job nog beter in te vullen. Daarnaast leer je ook tal van mensen kennen, de perfecte plek om op een toffe manier je netwerk uit te breiden!

Eerlijk? Ja. Als je je inschrijft, verwachten we dat je er elke dag bij bent. Maar geen nood, je zal geen dag willen missen!

No way, José! Wij zorgen voor een lekkere lunch. In het kennismakingsgesprek polsen we sowieso eens naar intoleranties of allergieën. Zo is er zeker voor ieder wat lekkers!

In de kantoren van Doorstep, Insilencio en Pink Piñata. Die zitten dan weer verstopt in het gebouw van BULO, op de Blarenberglaan 6 in Mechelen. Geen nood, we sturen je nog een uitgebreid plan zodat je zeker niet verloren loopt! 

Om het Summer Camp zo persoonlijk mogelijk te maken, nodigen we maximaal tussen de 20 en 25 studenten uit.

We vragen alleen dat je gebeten bent door marketing en/of HR. Daarbuiten is iedereen die bijna of net afgestudeerd is, welkom. Ongeacht ervaring, overtuiging of huidskleur. Zelfs wanneer je ananas op je pizza eet of je cornflakes bovenop je melk gooit en niet andersom.

Nee. We verwachten je de volledige vier dagen bij ons op kantoor. Alleen zo kunnen we garanderen dat je alles uit dit Summer Camp zal halen. Want zeg nu eerlijk, wie zit er graag de hele dag naar een scherm te kijken waarop mensen aan het babbelen zijn. Tenzij je een heel seizoen van Suits aan het bingen bent natuurlijk.

Doorstep is een Recruitment Marketing Agency dat werd opgericht in 2021. Start-up vibes dus, met ondertussen toch al een stevige ervaring!

Karima Neveu

Operations Manager

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Laure Borremans

Digital Recruitment Marketeer
Namasté! Als Laure niet op haar surfplank of yogamat staat, dan vind je haar achter haar computer om campagnes te optimaliseren, creatieve teksten te schrijven of zich bij te scholen in grafische vormgeving. Ze kan terugblikken op meer dan 5 jaar ervaring in social campaigns, content creation, marketing automation en e-mail marketing.
Likes
Dislikes

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketer, waarvan 3 jaar in digital recruitment marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet aan het werk is, vind je haar terug op een karting track of in de Turkse les. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Likes
Dislikes

Jules Giroulle

Digital Recruitment Marketeer
Jules besloot om na zijn studies TEW zich verder te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. Bij Doorstep is hij meestal in de weer met de setups en optimalisaties van campagnes. Je kan hem herkennen aan het vibend geknik als hij zijn earpods in heeft. In zijn vrije tijd is hij praktisch altijd terug te vinden op het hockeyveld, ofwel als coach van het universitaire team, ofwel als speler bij Hoegaarden.
Likes
Dislikes

Jan-Bart Cassimon

Zaakvoerder

Zijn ouders konden niet kiezen, wij zeggen eigenlijk gewoon JB. Hij zorgt voor de avontuurlijke toets in het bedrijf. Na 2,5 jaar in Barcelona wonen en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug naar België gekomen om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.

Bob van de Voorde

Zaakvoerder

Het liefst van al lost Bob gewoon puzzels op. Een probleem om te ontleden en te bedenken hoe we dat probleem kunnen oplossen, ja dan maak je Bob blij. Die strategische vraagstukken oplossen doet hij ondertussen reeds 8 jaar lang, eerst bij Insilencio, full-service employer branding agency. Om van daaruit in 2021 samen met Jan-Bart, Yannick & Tom Doorstep op te richten.

Likes
Dislikes