To Infinity, And Beyond met DHL

Lees hoe we met gerichte advertenties en een creatieve landingspagina de juiste profielen konden overtuigen

377

Sollicitaties

70%

Mensen met ervaring

€ 6

Kost per sollicitant

De vraag

Op zoek naar Nachtstronauten

Jezelf ooit afgevraagd hoe het kan dat dat pakje dat je bestelde de volgende dag al op ‘den deurpel’ ligt? Daarin spelen bedrijven als DHL Express een cruciale rol. Zij verdelen en behandelen elke nacht gemakkelijk 200.000 pakketten, om alles zo snel mogelijk bij de eindklant te krijgen.

En daarvoor hebben ze dus heel wat werkkrachten nodig. Niet zomaar werkkrachten, maar nachtwerkers. De instroom zat op zich OK, er waren altijd voldoende kandidaten voor de jobs, maar net omdat het een werkregime is dat niet voor iedereen is weggelegd, haken heel wat new hires binnen het jaar weer af. Heel wat verloren budget en tijd voor zowel DHL als de kandidaat.

Op zoek naar een duidelijk verhaal en een vlotte instroom van niet meer, maar betere kandidaten dus. Insert de tandem van Insilencio en Doorstep!

Inpakken geblazen

Het Doorstep Actie(held)plan

Het was al snel duidelijk dat we een plek nodig hadden waar kandidaten de juiste informatie terug konden vinden. Een verhaal dat de juiste kandidaten aanspreekt, en genoeg informatie die een deel van onze doelgroep ook wat afschrikt. Zo creëren we geen zondvloed van sollicitanten, maar beginnen alleen de goed geïnformeerde kandidaten aan de sollicitatieprocedure. De twijfelaars krijgen meer tijd om zich op de job voor te bereiden, en anderen beseffen misschien dat er toch meer bij komt kijken dan verwacht en haken af. En dat is zeker geen probleem.

De levering

Pakketje goed toegekomen?

De campagne sloeg meteen aan en dat zien we ook in de resultaten. Na 2 maanden campagne brachten we 9000 potentiële kandidaten naar de nieuwe mini-website gestuurd. Daaruit kwamen maar liefst 377 sollicitaties70% daarvan waren ervaren nachtwerkers! En dat alles voor een advertentiebudget van nog geen € 5000. Dat is minder dan €13 per sollicitatie. Fantastische resultaten en een tevreden klant, met dank aan de heilige drievuldigheid!

En voor wie dacht dat € 13 al weinig was:  We sloten 2023 af met een kost per sollicitatie van € 6!

377

Sollicitaties

Maar liefst 377 werden overtuigd door onze donkere, opvallende visuals en solliciteerden voor een job bij DHL

70%

Kandidaten met ervaring

70% van de kandidaten had al ervaring in het nachtwerk. Van een campagne recht in de gevraagde doelgroep gesproken!

€ 6

Kost per sollicitatie

De droom van elke Recruitment Marketeer: veel sollicitaties, goede kwaliteit en dat allemaal al een spotprijs. Het lijkt wel een supermarkt. Maar nee, het is gewoon een rekruteringscampagne van Doorstep!

Wat vindt de klant?

We zijn super tevreden van de kandidaten die we via deze campagne over de vloer hebben gekregen. Stuk voor stuk gemotiveerde, ervaren kandidaten, die graag hun carrière willen verderzetten in de nacht bij DHL!

Dieter Vandeweyer

Recruitment Manager bij DHL

Hoe hebben wij deze case beleefd?

DHL is zo’n case die me altijd bij zal blijven. Door het opvallende concept, maar ook omdat we echt wel fier mogen zijn op de manier hoe we de cijfers zo positief hebben kunnen trekken. Het heeft serieus wat werk en A/B testen gekost om de kost per sollicitatie zo laag te houden. Maar kijk, toch maar mooi gelukt!

Jan-Bart

Lead op dit project

Ook zin om naar de maan te schieten?

Neem contact met ons op en samen bouwen we verder aan jouw ruimteschip!

Aster Mesaus

Digital Recruitment Marketeer

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Karima Neveu

Operations Manager

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Laure Borremans

Digital Recruitment Marketeer
Namasté! Als Laure niet op haar surfplank of yogamat staat, dan vind je haar achter haar computer om campagnes te optimaliseren, creatieve teksten te schrijven of zich bij te scholen in grafische vormgeving. Ze kan terugblikken op meer dan 5 jaar ervaring in social campaigns, content creation, marketing automation en e-mail marketing.
Likes
Dislikes

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketer, waarvan 3 jaar in digital recruitment marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet aan het werk is, vind je haar terug op een karting track of in de Turkse les. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Likes
Dislikes

Jules Giroulle

Digital Recruitment Marketeer
Jules besloot om na zijn studies TEW zich verder te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. Bij Doorstep is hij meestal in de weer met de setups en optimalisaties van campagnes. Je kan hem herkennen aan het vibend geknik als hij zijn earpods in heeft. In zijn vrije tijd is hij praktisch altijd terug te vinden op het hockeyveld, ofwel als coach van het universitaire team, ofwel als speler bij Hoegaarden.
Likes
Dislikes

Jan-Bart Cassimon

Zaakvoerder

Zijn ouders konden niet kiezen, wij zeggen eigenlijk gewoon JB. Hij zorgt voor de avontuurlijke toets in het bedrijf. Na 2,5 jaar in Barcelona wonen en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug naar België gekomen om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.

Bob van de Voorde

Zaakvoerder

Het liefst van al lost Bob gewoon puzzels op. Een probleem om te ontleden en te bedenken hoe we dat probleem kunnen oplossen, ja dan maak je Bob blij. Die strategische vraagstukken oplossen doet hij ondertussen reeds 8 jaar lang, eerst bij Insilencio, full-service employer branding agency. Om van daaruit in 2021 samen met Jan-Bart, Yannick & Tom Doorstep op te richten.

Likes
Dislikes