The agents of still

Hoe we met authenticiteit ervaren techniekers hebben bereikt.

3.100

Bezoekers

67

Unieke kandidaten

58

Kandidaten met ervaring

De vraag

Helden gezocht

STILL maakt al meer dan 100 jaar impact. Niet alleen met hun intralogistieke oplossingen, maar ook omdat voor hen de klanten écht centraal staan. Een storing aan een orderpicker? Een heftruck die in het midden van de gang stilstaat en niet wil starten? De service techniekers staan daar.

Om de klanten snel uit de nood te helpen, hebben ze dan ook veel service techniekers nodig. Zeker geen makkelijke opdracht wanneer die klanten verspreid zitten over heel België. Doorstep assemble!

De aanpak

Het Doorstep Actie(held)plan

Een veelgezocht profiel zoeken, hoe pakken we dat aan? Duidelijke en authentieke communicatie stond hier voor ons centraal. Techniekers kunnen op veel plaatsen aan de slag, maar waarom zouden ze nu bij STILL moeten werken?

Om de juiste antwoorden te kunnen bieden aan de kandidaten, gingen we eerst eens praten met de service techniekers.

  • Hoe is het om te werken bij STILL?
  • Hoe ziet je werkdag eruit?
  • Wat vind je zelf het leukste aan je job?

Met al deze informatie konden we aan de slag om de juiste boodschappen te bepalen voor potentiële kandidaten.

Want wat bleek, de service techniekers zijn niet alleen de held voor de klanten, ze zijn ook de helden van STILL zelf. Zo kwamen we op het concept “The Agents of STILL”. Stoere mannen en vrouwen die elke dag in de weer zijn om klanten te redden van STILLstand.

Na een toffe fotoshoot met Contentom konden we aan de slag voor een gloednieuwe mini-jobsite en advertenties voor op sociale media.

Het resultaat?
Opvallende visuals en een jobsite met specifieke informatie en authentieke verhalen.

Het resultaat

Mission accomplished

De authenticiteit van STILL werkte, want op 3 maanden tijd hebben we mooie resultaten behaald. Ons concept werd intern enorm gedragen – de ambassadeurs uit onze campagne werden echt als superhelden onthaald op de werkvloer – en het aantal nieuwe sollicitaties schoot de lucht in. Naast die verhoogde instroom ging ook de kwaliteit er sterk op vooruit: de meeste kandidaten hadden al enkele jaren ervaring als technieker.

3,100

Bezoekers

Op 3 maanden tijd hebben we 3.100 geïnteresseerde bezoekers naar de jobsite gekregen.

67

Unieke kandidaten

70 bezoekers hebben het sollicitatieformulier ingevuld. Na een eerste check zijn hier 67 unieke sollicitanten uitgekomen.

58

Kandidaten met ervaring

58 kandidaten gaven aan al ervaring te hebben als technieker, 11 daarvan hadden zelfs meer dan 10 jaar ervaring.

Wat vindt de klant?

We zijn erg tevreden over de samenwerking met Doorstep. We hebben veel kwalitatieve instroom gehad van sollicitaties.

Naam van de klant

CEO

Hoe hebben wij deze case beleefd?

Het leuke aan deze case is dat we veel vrijheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid kregen vanuit STILL. Eva en Ann hebben ons steeds uitgedaagd om het beste van onszelf te geven. In de nieuwe website die we voor hen gecreëerd hebben, in de campagne en in elk punt van de samenwerking. Wat een toppers.

Jan-Bart

Lead op dit project

Ook nood aan een team van superhelden?

Boek hieronder een call met Jan-bart om je vraag te bespreken. Dan kijken we samen als we je kunnen helpen!

Karima Neveu

Operations Manager

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Likes
Dislikes

Laure Borremans

Digital Recruitment Marketeer
Namasté! Als Laure niet op haar surfplank of yogamat staat, dan vind je haar achter haar computer om campagnes te optimaliseren, creatieve teksten te schrijven of zich bij te scholen in grafische vormgeving. Ze kan terugblikken op meer dan 5 jaar ervaring in social campaigns, content creation, marketing automation en e-mail marketing.
Likes
Dislikes

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketer, waarvan 3 jaar in digital recruitment marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet aan het werk is, vind je haar terug op een karting track of in de Turkse les. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Likes
Dislikes

Jules Giroulle

Digital Recruitment Marketeer
Jules besloot om na zijn studies TEW zich verder te verdiepen in de wereld van de digitale marketing. Bij Doorstep is hij meestal in de weer met de setups en optimalisaties van campagnes. Je kan hem herkennen aan het vibend geknik als hij zijn earpods in heeft. In zijn vrije tijd is hij praktisch altijd terug te vinden op het hockeyveld, ofwel als coach van het universitaire team, ofwel als speler bij Hoegaarden.
Likes
Dislikes

Jan-Bart Cassimon

Zaakvoerder

Zijn ouders konden niet kiezen, wij zeggen eigenlijk gewoon JB. Hij zorgt voor de avontuurlijke toets in het bedrijf. Na 2,5 jaar in Barcelona wonen en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug naar België gekomen om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Likes
Dislikes

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.

Bob van de Voorde

Zaakvoerder

Het liefst van al lost Bob gewoon puzzels op. Een probleem om te ontleden en te bedenken hoe we dat probleem kunnen oplossen, ja dan maak je Bob blij. Die strategische vraagstukken oplossen doet hij ondertussen reeds 8 jaar lang, eerst bij Insilencio, full-service employer branding agency. Om van daaruit in 2021 samen met Jan-Bart, Yannick & Tom Doorstep op te richten.

Likes
Dislikes