Onze Workshops

Leer van experts en bouw praktijkervaring op tijdens een van onze workshops. Kies er eentje uit de lijst of contacteer ons voor een workshop op maat!

Onze workshops

Al onze workshops zijn flexibel in tijd en aantal aanwezigen. Laat je inspireren met een online workshop van een uurtje, of ga op kantoor (bij ons of bij jullie?) voor een stevige deep-dive van 4u tot zelfs een hele dag

HR Data

Na deze workshop ken je:

  • Het belang van data in HR
  • Google Analytics 4 van binnen en van buiten
  • HR KPI’s en besef je waarom het belangrijk is om succes te meten

En kan je meteen aan de slag met je eigen GA4 account.

De basis van een sterke jobsite

Na deze workshop ken je:

  • Het belang van je jobsite in de zoektocht van kandidaten
  • De building blocks van een goede jobsite
  • Heel wat nuttige tips en sterke voorbeelden
  • De meetbaarheid van je bezoekers

Zodat je meteen je eigen jobsite kan gaan optimaliseren.

Recruitment marketing

Na deze workshop ken je:

  • Het belang van duurzaam reclame maken binnen je doelgroep
  • Het verschil in rekruteringsaanpak tussen latent en actief werkzoekenden
  • Het verschil tussen push- en pullkanalen en weet je wanneer je welke best inzet
  • De ideale weg om jouw doelgroep te overtuigen

Zodat je meteen je eigen campagnes kan gaan optimaliseren

De online candidate journey

Na deze workshop weet je meer over:

  • Wat de situatie van de arbeidsmarkt is vandaag de dag
  • Hoe kijken kandidaten naar het vinden van werk en welke hefbomen spelen daar een belangrijke rol
  • Wat zijn manieren om te achterhalen wat een gemiddelde kandidaat uit jouw doelgroep nu belangrijk vindt in de zoektocht naar een nieuwe werkgever

 

Zodat je handvaten aangereikt krijgt om je sneller in het perspectief van jouw ideale kandidaat te plaatsen en de rekruteringsacties daarop af te stemmen. Met als doel de effectiviteit van je rekruteringsmarketing te verhogen.

SEO voor HR

Na deze workshop weet je meer over:

  • Wat is SEO en waarom is het belangrijk om ook vanuit rekrutering daarmee bezig te zijn
  • Wat zijn de belangrijkste pijlers die ervoor zorgen dat je door zoekmachines (zoals Google) gevonden wordt
  • Hoe kom je te weten waar je doelgroep ook naar zoekt online en welke content hen naar jouw jobsite kan trekken met als doel om meer organische sollicitanten te ontvangen

Zodat je wegwandelt met enkele concrete stappen die je kan zetten om als Recruiter of Talent Acquisition manager de SEO op jullie jobsite te verbeteren. 

Ai op de werkvloer

Na deze workshop heb je antwoord op vragen als:

  • Gaat Ai mijn job echt overnemen?
  • Wat is dat nu eigenlijk, die Chat GTP? PGT? GPT?
  • Hoe kan ik Ai inzetten om mijn job toffer te maken?
  • Wanneer gebruik je best Ai en wat zijn de gevaren nog?

Zodat je je job nog beter uit kan voeren.

Denk je zelf nog aan iets?

Eigenlijk hebben we alle expertise in-house om eender welke workshop rond digitaal rekruteren, Data in HR, Social Media of jobsites te geven. Want onze kennis, die delen we met veel plezier. Aarzel dus niet om ons te contacteren als je favoriete thema niet in deze lijst staat!

Boek jouw workshop

“Na de workshop van Doorstep had ik plots een volledig andere mindset. Deze kijk op rekrutering was volledig nieuw voor mij. Ik kon meteen aan de slag en ik kijk nu al uit naar de impact die het verder zal hebben.”

Hackathon

Na 3 dagen vol kennisdeling en workshops is het tijd om die geleerde skills ook écht te gaan inzetten. Binnenkort kiezen we een bedrijf dat jullie tijdens deze laatste dag een case zal voorleggen die jullie zelf mogen oplossen. 

Je ontvangt een uitgebreide briefing voor een concreet project, rechtstreeks vanuit de klant. Zij zoeken volk, en maken daarvoor een budget vrij.

Op basis van jullie persoonlijkheden splitsen we jullie op in 4 groepen. Samen met een expert bekijken jullie de case en gaan jullie op zoek naar de beste oplossing.

Je werkt samen een plan uit zodat het bedrijf nooit nog zelf op zoek moet naar nieuw volk voor het invullen van hun vacatures.

Je pitcht je idee voor een panel van experts, de klant, en de andere groepen. Gaat jouw campagne binnenkort live?

Wie zijn de trainers?

Jan-Bart Cassimon

Founder Doorstep

Jan-Bart is mede-oprichter van Doorstep. Na 2,5 jaar in Barcelona gewoond te hebben en met een rugzak vol Online Marketingervaring is hij terug in België om van Doorstep het beste Digital Recruiting Agency van België te maken. Het liefst van al is hij de missing link die de juiste mensen samenbrengt om van een project een succes te maken.

Ella Adam

Recruitment Marketing Strateeg

Ella heeft 8 jaar ervaring als in-house en freelance marketeer, waarvan 3 jaar in digital Recruitment Marketing. Work is life voor haar, maar als ze niet achter haar computer zit, vind je haar terug op een karting track. Ze heeft een heilige schrik van pinguïns en je kan steevast op haar rekenen als Spotify diskjockey die de wekelijkse gezamenlijke jams feilloos aan elkaar rijgt.

Bob van de Voorde

Founder Doorstep

Bob heeft 8 jaar strategische ervaring binnen employer branding & recruitment marketing opgedaan bij toonaangevend agency Insilencio. Met een heel kritische blik neemt hij niets zomaar aan en legt hij de lat dus steeds hoog. Perfectie is wat hem voortstuwt. Samen naar de film of gamen, daar zegt ie niet snel nee tegen. Maar stiekem is hij liefst thuis bij zijn vrouw Ann, dochtertje Hannah en zoontje Vic

Karima Neveu

Recruitment Marketeer

Karima heeft meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing achter de rug. Gedurende het grootste deel van haar loopbaan heeft ze zich bij een media agency opgewerkt van digital marketeer tot vennoot. Tegenwoordig combineert ze haar expertise met haar passie voor het ontwikkelen van soft skills bij individuen en het optimaliseren van teamstructuren en -processen voor een efficiëntere samenwerking.

Buiten het werk is ze een enthousiaste reisleidster voor groepsreizen, waar ze haar passie voor avontuur deelt met anderen. Daarnaast vindt ze plezier en ontspanning in het boksen en op muziekfestivals.

FAQ

Da’s moeilijk te zeggen, want alles hangt af van duur en locatie. Huur je ons graag in voor een grote keynote of een specifieke workshop met je team? Dan zal dat bedrag anders zijn dan voor een online webinar bijvoorbeeld. Geef ons een belletje en we maken snel een budget voor je op.

Onze workshops zijn ideaal voor HR teams of ondernemers die bij willen leren over recruitment marketing. Want het gaat snel in dat wereldje, en het is van cruciaal belang om mee te blijven.

Jazeker! Het is ons doel om jullie skills aan te leren en te inspireren om zelf aan de slag te gaan. Uiteraard staan we nadien altijd klaar om te helpen.

Methodiek

Ter info: We kijken naar een aantal bronnen, allemaal externe, om nu de gegevens te verzamelen. De cijfers worden via SEMrush, Google (PageSpeed) en de vacaturesite zelf gevonden.

Het kan dus wel zijn dat dit nu nog niet 100% de juiste cijfers zijn. Daarom ook een oproep naar zij die verbonden zijn aan deze vacaturesites om even contact te nemen en dan verifiëren we met plezier de cijfers aan de hand van Google Analytics data. Zo willen we de Belgische Vacaturesite Index ook continu updaten en verfijnen.

Sommige van de jobboards in de Index hebben ook nog een andere functie dan enkel vacatures tonen. Dus is het logisch dat die dan een hoger aantal bezoekers hebben dan de pure vacaturesites. Toch nemen we deze mee in de Index, want het is wel een plek waar je al die mensen vanuit je doelgroep ook vaak naartoe gaan. Dus kan het zeker relevant zijn.