Skip to main content

De meerderheid van je bezoekers komt via Google. Het is dan ook belangrijk dat je online gemakkelijk gevonden wordt en zo de weg voor je kandidaten leidt. Je kan dit doen aan de hand van betaalde advertenties (SEA), maar op lange termijn besteeds je best ook aandacht aan SEO (Search Engine Optimization). Met SEO behaal je namelijk resultaten op de lange termijn. Aan de hand van enkele parameters bepaalt Google hoe hoog jouw website in de zoekresultaten komt te staan. 

 

Online vindbaarheid 

De jobsite van je bedrijf is je visitekaartje, hij moet duidelijk zijn en informatie bevatten. Door actief in te zetten op SEO, verhoog je de online vindbaarheid van je (job)site en vinden kandidaten gemakkelijker de weg naar jouw informatie. Door SEO-technieken correct toe te passen, zal je jobsite hoger in de resultaten van zoekmachines komen te staan. Dit leidt dan weer tot meer clicks en meer conversies, zoals meer sollicitaties of meer aandacht.

 “Gemakkelijker gezegd dan gedaan”, horen we je al denken. Google plaatst niet zomaar je jobsite bovenaan de zoekresultaten. Dat gebeurt op basis van parameters waar je site hoog of laag op scoort. Een belangrijke parameter is relevantie. Zoekwoorden en links toevoegen aan je content is een belangrijke factor, maar als deze niks met jouw onderwerp te maken hebben, zal Google je slechte punten geven. Ook met de technische kant van je jobsite kan je aan de slag gaan.

Om zeker te zijn dat je de juiste mensen bereikt en relevante zoekwoorden gebruikt, begin je best met een zoekwoordenonderzoek. Wanneer je weet waarop je (potentiële) kandidaten zoeken, kan je hierop inspelen en je concurrenten aftroeven. 

 

Vertrouwen in je bedrijf

SEO-technieken zorgen niet enkel voor meer bezoekers, het heeft ook invloed op hoe zij over jouw jobsite, en als gevolg je bedrijf, denken. Zit je jobsite duidelijk en gestructureerd in elkaar? Is hij interactief en mobielvriendelijk en laadt hij ook snel? Vinden kandidaten snel de informatie die ze zoeken? Is je content goed geschreven en, ook belangrijk, relevant? 

Deze aspecten zorgen ervoor dat je jobsite vertrouwen uitstraalt.

 

Voordelen van SEO

Het mooie aan SEO is dat de resultaten meetbaar zijn. En: meten is weten! Door in Google Analytics op te volgen of je SEO-inspanningen het juiste doel behalen, kan je je strategie aanpassen waar nodig. Je merkt ook op of je jobsite een hoger bezoekersaantal heeft, met andere woorden: of kandidaten hun weg naar je vacatures vinden. 

Google Analytics blog

Met Google Analytics krijg je een duidelijk beeld over het verkeer van en naar je jobsite.

Daarnaast is SEO, in tegenstelling tot advertenties, gratis. Je bouwt naamsbekendheid op en (potentiële) kandidaten kunnen je gemakkelijk vinden, allemaal zonder dure reclame.

 

Heb je een vraag hierover? Of benieuwd om meer te leren?
Vul dan onderstaand formulier in en we nemen snel contact met je op.