Het GROTE digitale rekruteringskompas

– De zorgsector

Hoe digitaal rekruteert de Vlaamse zorgsector al?

Waarom applaus om 20u niet volstaat om het structureel personeelstekort op te vangen in de zorgsector

De afgelopen 1,5 jaar heeft nog maar eens getoond hoe weerbaar de zorginstellingen en het zorgpersoneel wel niet zijn wanneer het water hoog aan de lippen staat. Maar ze heeft tegelijkertijd ook nog eens de vinger op de wonde gelegd: er is een structureel tekort aan personeel om de druk op de zorginstellingen te verlichten.

Digitaliseer ook in je rekruterings- aanpak en rekruteer efficiënter

Het is vaak in een crisis of schaarste dat je gedwongen wordt om de platgetreden paden te verlaten en iets nieuws te doen. Dat was ook onze hypothese voor dit onderzoek: “Kan de zorgsector ook op een andere manier rekruteren?”.

Het rekruteren in 2021 gebeurt niet langer via de traditionele manier: interimkantoren en staffing agencies worden ontzettend duur, en de ideologische aantrekkingspunten alleen zijn niet meer genoeg om nieuwe mensen te overtuigen. Net zoals in alle sectoren is de tijd meer dan rijp om te digitaliseren. En dus ook de rekrutering.

Daarom gingen wij op onderzoek uit. Hoe matuur en digitaal zijn de grote zorgbedrijven in Vlaanderen & Brussel in hun rekrutering? Hebben ze al een employer brand? Is de jobsite een wervende plek voor potentiële kandidaten? Gebruiken ze social media om hun vacatures te verspreiden?

Wat kan je verwachten?

21 minuten.

Zo lang heeft een snelle lezer – wie haalde al in het eerste
leerjaar leesniveau 4? – nodig om dit onderzoek door te nemen.

Maar geloof ons, het is het waard! Je haalt er heel wat insights, tips & tricks uit.

Kom meer te weten over:

1.
Employer branding
2.
Jobsite & candidate experience
3.
Advertisement
4.
Inbound marketing & SEO

Onze analyse omtrent rekruteren in de zorgsector bemachtigen?

Vul hieronder een aantal gegevens in en krijg het volledige digitale rekruteringskompas in je mailbox!